Книжкові видання та компакт-диски Журнали та продовжувані видання Автореферати дисертацій Реферативна база даних Наукова періодика України Тематичний навігатор Авторитетний файл імен осіб
|
Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер "Mozilla Firefox" |
|
|
Повнотекстовий пошук
Пошуковий запит: (<.>A=Кордунова Н$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 5
Представлено документи з 1 до 5
|
1. |
Кордунова Н. О. Психологічні тенденції проявів особистісної зрілості студентів у процесі професійної підготовки [Електронний ресурс] / Н. О. Кордунова, Л. В. Потапчук // Психологічні перспективи. - 2015. - Вип. 26. - С. 167-176. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppst_2015_26_17 Надано теоретичний та емпіричний аналіз особистісної зрілості студентів у процесі професійної підготовки. Проаналізовано наукові підходи до розуміння поняття "особистісна зрілість". Установлено зв'язок із такими поняттями, як "зрілість", "особистість". Зазначено, що зрілість - найтриваліший період розвитку особистості, який характеризується тенденцією до досягнення найвищого розвитку духовних, інтелектуальних, фізичних здібностей. Визначено, що особистісна зрілість - це психологічне новоутворення зрілого періоду життя людини у вигляді онтологічного ядра особистості, важливого для егоідентичності. Вона є одночасно критерієм особистісного зростання та виявом особистісного потенціалу людини, її життєстійкості в здійсненні своєї життєвої стратегії. Виділено основні риси особистості, які виступають індикаторами особистісної зрілості. Розроблено програму емпіричного дослідження, а також досліджено компоненти особистісної зрілості, які сприяють становленню особистості студентів як майбутніх фахівців. Визначено групу компонентів особистісної зрілості, які мають високий рівень особистісної значущості для здобуття майбутньої професії. Емпірично встановлено, що на цьому віковому етапі триває формування професійно значущих характеристик особистісної зрілості, вони ще не завершені й потребують корекції у процесі подальших змін. Відмічено потребу подальших досліджень для створення програм тренінгових занять із метою формування у студентів компонентів особистісної зрілості залежноо від їх індивідуальних особливостей.
| 2. |
Потапчук Л. В. Психологічний аналіз професійно значущих цінностей майбутніх педагогів [Електронний ресурс] / Л. В. Потапчук, Н. О. Кордунова // Психологічні перспективи. - 2016. - Вип. 27. - С. 204-214. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppst_2016_27_20 Надано теоретичний та емпіричний аналіз професійно значущих цінностей студентів, що виступають для майбутнього педагога як стратегічні цілі його діяльності. Проаналізовано наукові підходи до розуміння понять "цінність" та "ціннісні орієнтації". Встановлено зв'язок із такими поняттями, як "особистість", "життєва позиція", "професійна діяльність". Цінності - це складний соціально-психологічний феномен, який характеризує спрямованість та зміст активної особистості. Грунтуючись на цінностях, особистість визначає свою життєву позицію, що впливає на світогляд у цілому. Показано, що ціннісні орієнтації є важливим компонентом структури особистості, у них ніби резюмується весь життєвий досвід, накопичений у її індивідуальному розвитку. Розроблено програму емпіричного дослідження. Визначено групу цінностей, які мають високий рівень значущості для здобуття майбутньої професії. Емпірично встановлено, що на цьому віковому етапі продовжується формування професійно значущих цінностей, вони ще незавершені й потребують корекції протягом подальших змін. Акцентовано увагу на необхідності подальших досліджень для створення програм тренінгових занять для формування цінностей у студентів залежно від їх індивідуальних особливостей.
| 3. |
Потапчук Л. В. Особливості екологічної свідомості студентської молоді в умовах суспільних перетворень [Електронний ресурс] / Л. В. Потапчук, Н. О. Кордунова // Психологічні перспективи. - 2016. - Вип. 28. - С. 245-255. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppst_2016_28_24 Розглянуто особливості прояву екологічної свідомості студентської молоді за умов суспільних перетворень у сучасному українському суспільстві. З'ясовано, що негативний вплив економічних, політичних перетворень зумовлює появу викривлень нормативної свідомості особистості. Таке викривлення впливає й на формування екологічної свідомості студентської молоді. Проаналізовано наукові підходи до розуміння понять "свідомість", "екологічна свідомість". Зазначено, що свідомість - це вищий рівень психічної активності та психічного відображення суб'єктивних образів суб'єктивного світу, активності людини в освоєнні об'єктивної дійсності. Показано, що одне з вагомих місць у структурі свідомості посідає екологічна свідомість, спрямована на організацію і трансформацію навколишнього світу відповідно до власних потреб та намірів. Наведено результати емпіричного дослідження щодо рівня сформованості екологічної свідомості студентської молоді. Визначено аспекти екологічної свідомості, що мають високий рівень значущості для виявлення індексів екопсихологічних диспозицій, які визначають спрямованість дій і вчинків на взаємодію з довкіллям. Емпірично встановлено, що на етапі студентського віку триває формування екологічної свідомості. Перспективи подальших досліджень убачаємо в поглибленому вивченні нормативної моделі екологічної свідомості зростаючої особистості як суб'єкта екопростору.
| 4. |
Дмитріюк Н. Самоставлення як психологічний компонент особистісного розвитку сучасного підлітка [Електронний ресурс] / Н. Дмитріюк, Н. Кордунова // Problems of modern psychology. - 2019. - Вип. 45. - С. 128–151. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pspl_2019_45_8
| 5. |
Кордунова Н. О. Особливості життєстійкості та адаптивності студентів у кризових ситуаціях [Електронний ресурс] / Н. О. Кордунова, І. А. Мудрак, Н. С. Дмитріюк // Психологічні перспективи. - 2021. - Вип. 38. - С. 96-109. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppst_2021_38_10 Здійснено теоретичний аналіз психологічних особливостей життєстійкості та адаптивності студентів у кризових ситуаціях. Методи. Для реалізації мети дослідження були використані методи теоретичного наукового пошуку: аналіз, синтез, узагальнення. Для проведення емпіричного дослідження - "Тест життєстійкості" S. Maddi (адаптація Д. Леонтьєва, О. Рассказової), опитувальник "Адаптивність" А. Г. Маклакова, С. В. Чермяніна. В дослідженні взяли участь 80 студентів першого курсу Волинського національного університету імені Лесі Українки. Результати. Аналіз праць українських та закордонних науковців засвідчує, що життєстійкість є необхідним елементом адаптаційного потенціалу особистості, завдяки якому людина чинить опір негативним впливам середовища, стає впевненою й рішучою у власних діях. Життєстійкість сприяє збереженню здоров'я та підтриманню оптимального рівня працездатності й активності в кризових ситуаціях. Висновки: життєдіяльність - це важлива складова адаптивності студентів у кризових ситуаціях. Доведено, що адаптивність як стійка властивість особистості є внутрішнім підгрунтям спроможності до пристосування в будь-яких умовах життєдіяльності та готовності до взаємодії з середовищем. Перспективи подальших досліджень - у вивченні психологічних особливостей та їх взаємозв'язку з іншими властивостями особистості, що сприятимуть ефективнішому функціонуванню особистості в мінливих умовах сьогодення.
|
|
|